Wpływ na zdrowie systematycznego spożywania posiłków

Wpływ na zdrowie systematycznego spożywania posiłków

Na skuteczność naszej diety spory wpływ ma systematyczne spożywanie posiłków. Dieta nic nam nie da, jeśli śniadanie będziemy jeść około południa, a obiad i kolację po zaledwie godzinnym odstępie. Pierwszym i zdecydowanie najlepszym sposobem na zrzucenie kilku kilogramów jest regularne spożywanie posiłków. Śniadanie powinno być lekkie, lecz bogate w składniki odżywcze. Noc jest bardzo długa przerwą w dostarczaniu pokarmu naszemu organizmowi. Dlatego też codzienne wychodzenie z domu bez śniadania z pewnością nie pozostanie bez konsekwencji. Pomiędzy kolejnymi posiłkami powinno być maksymalnie około pięciu godzin odstępu. Zasady tej musimy przestrzegać codziennie. Choć większość z nas powie pewnie, iż nie jest to możliwe. Ciągła praca czy stres nie pozwalają spokojnie zjeść. Pamiętajmy jednak, że zdrowie mamy tyko jedno. Jeśli tylko to możliwe, posiłki spożywajmy częściej, nawet do sześciu razy w ciągu dnia. Jeśli jeść będziemy dwa lub trzy razy dziennie, nasz organizm zacznie odkładać tkankę tłuszczową. Wniosek jest prosty. Powinniśmy jeść częściej, ale małymi porcjami. Ważna jest również pora kolacji. Powinniśmy ją spożywać nie później niż na dwie godziny przed snem. Pora kolacji jest względna w zależności od naszego trybu życia. Nie przesadzajmy jednak z nocnym życiem, ponieważ ono również odbije się na naszym zdrowiu.