Razem jest zdecydowanie raźniej

Razem jest zdecydowanie raźniej

W okresie wiosennym coraz więcej osób decyduje się na odchudzanie. Planujemy wraz z zakończeniem zimy zgubić zbędne kilogramy, które do nas przywarły w okresie zimowym. Samodzielne odchudzanie bywa jednak bardzo trudne tym bardziej, że pokus w postaci smakołyków nie brakuje. Sytuacja się bardziej komplikuje, gdy mieszkamy z rodziną, która odżywia się według wcześniej panujących zasad. Bardzo często dieta trwa kilka dni i wracamy do starych nawyków. Warto, zatem pomyśleć o diecie rodzinnej. Polega ona na wprowadzeniu zmian żywnościowych, które nie odbiją się w negatywny sposób na członkach rodziny, a ponadto przyczyni się do lepszego samopoczucia. Dieta rodzinna polega na wprowadzeniu produktów bogatych w błonnik, a także potrawy zawierające warzywa, owoce i ryby. Konieczne jest także zrezygnowanie z białego pieczywa, a zastąpienie go ciemnym. Istotne jest również spożywanie większych ilości wody. Posiłki w diecie rodzinnej powinny być podawane o tych samych porach i charakteryzować się sytością. Dzięki temu zapobiegniemy podjadania pomiędzy posiłkami. Jeśli jednak głód się pojawi, wówczas należy go zminimalizować bądź też zlikwidować wodą oraz owocami bądź też warzywami. Dieta rodzinna powinna być dostosowana do wieku członka rodziny. Jeśli w diecie uczestniczą dzieci to warto pamiętać, że porcje są znacznie mniejsze niż np. dorosłego mężczyzny. Zmienia się także wytyczne dotyczące ilości wypijania wody.