Jak spożywać śniadanie i czego unikać

Jak spożywać śniadanie i czego unikać

Jak niektórzy zauważyli, śniadania w restauracjach hotelowych i barach wydaje się zazwyczaj do godziny dwunastej w południe. Taka pora niepotrzebnie sugeruje, że śniadanie można jeść stosunkowo późno. Tymczasem jak podają dietetycy, śniadanie najlepiej jeść od razu po przebudzeniu, zanim jeszcze zaczniemy wykonywać swoje obowiązki. Ewentualnie można wydłużyć ten czas do półtorej godziny. Jeśli zatem wstajemy o piątej rano, to śniadanie trzeba jeść nie później niż wpół do siódmej. Jeśli zjemy je dopiero o dziewiątej, to nie spełni ono już swojej funkcji. O tej godzinie mogą jeść ci, którzy wstają około ósmej. Ważne jest też to, aby posiłek ten spożywać spokojnie, dokładnie przeżuwając każdy kęs. Jedzenie w pośpiechu i przegryzanie kanapki na stojąco może spowodować wrzody i niestrawność. Śniadanie jest najważniejszym elementem każdej diety, ale nie oznacza to, że możemy jeść wszystko. Niewskazane są produkty smażone, bo obciążają układ pokarmowy, a to sprawia, że jesteśmy leniwi i ospali. Kiełbaski smażone nie są zatem najlepszym wyjściem. Nie powinno się jeść też produktów słodkich takich jak drożdżówki, kremy czekoladowe, rogaliki itp. Takie produkty mają mało składników odżywczych. Po zjedzeniu tego typu posiłku szybko spadnie nam poziom cukru i zaraz poczujemy się głodni i skłonni do podjadania, a stąd już prosta droga do tycia.