Jak powinna się odżywiać kobieta w ciąży

Jak powinna się odżywiać kobieta w ciąży

Ciąża w życiu kobiety jest szczególnym czasem kiedy musi zadbać nie tylko o swoje zdrowie, ale również musi myśleć o swoim przyszłym dziecku. Zawsze się mówiło, że kobieta w ciąży powinna jeść za dwoje. Te czasy minęły, nie powinna jeść za dwoje ponieważ zakończy się to zbyt dużym przyrostem wagi. Zbędne kilogramy po porodzie jest ciężko zgubić. Dieta powinna się zmienić, jedynie pod kątem jakościowym, a nie ilościowym, ponieważ zapotrzebowanie kaloryczne wzrasta niewiele jedynie o trzysta kalorii i to dopiero od drugiego trymestru. Dieta kobiety w ciąży powinna być przede wszystkim zróżnicowana i pełnowartościowa. W diecie ciężarnej powinny się znaleźć produkty ze wszystkich grup żywieniowych: produkty zbożowe (pełnoziarniste razowe pieczywo, kasze, brązowy ryż czy płatki owsiane), mleko i przetwory mleczne (dziennie 2 – 3 szklanki mleka, kefiru czy jogurtu), mięso i ryby (codziennie porcja chudego mięs lub ryby), warzywa (najlepiej, aby to były zielone warzywa, ze względu na fakt, że zawierają one kwas foliowy) i owoce. Tłuszcze powinny być roślinę – olej, oliwa lub miękkie margaryny. Kobieta w ciąży powinna jeść pięć porcji dziennie, czyli te wszystkie produktu pogrupowana na pięć porcji. Najbezpieczniej w ciąży nie jadać fast foodów, surowych jajek, mięsa czy ryb. Również sery pleśniowe jak też niepasteryzowane w tym okresie najlepiej odstawić.