Dieta bogata w żelazo

Dieta bogata w żelazo

Niedobór żelaza we krwi to poważny problem dla każdego organizmu. Brak siły, spanie po kilkanaście godzin dziennie, brak apetytu, ogólne zmęczenie organizmu. To tylko niektóre objawy niedoboru żelaza, który może prowadzić do anemii. Anemia jest chorobą, którą trudno wyleczyć, bo wymaga nie tylko przyjmowania żelaza doustnie, ale i stosowania diety bogatej w żelazo. To nie jest trudne dla tych, którzy lubią owoce i warzywa, bo to one są największym źródłem żelaza. Najwięcej żelaza znajdziemy w zielonych owocach i warzywach. Będą to wszelkiego rodzaju sałaty, szpinak, kiwi, brukselka i inne zielone smakołyki. Najlepiej codziennie zjadać solidną porcję zielonych warzyw i owoców, by mieć pewność, że dobrze stosuje się dietę bogatą w żelazo. Z tym akurat nie można przesadzić. Warzywa można oczywiście gotować. Wielu anemików dzięki temu polubiło znienawidzony wcześniej szpinak, który z makaronem, w naleśnikach lub w zapiekankach smakuje wybornie. Wszystkim, którzy lubią połączenia mix proponuje się zielone koktajle na bazie wody kokosowej i szpinaku z innymi smacznymi dodatkami. Dieta bogata w żelazo wcale nie musi być nudna. Można ją sobie urozmaicać i stosować naprawdę ciekawe połączenia smakowe. Może być smacznie i zdrowo, przede wszystkim zdrowo. Ważne jest też, żeby być w tym systematycznym, a wszystko na pewno będzie dobrze.